Бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу.
Г. Лейбніц
Девіз бібліотеки: « До серця дитини через захоплення книгою»
Шкільна бібліотека як соціальний інститут – багатогранне явище. Вона відіграє важливу роль у розвитку цивілізації й посідає особливе місце у сфері освіти.
Незважаючи на існуюче подекуди ставлення, бібліотека – це не місце складання інформації. Головна функція бібліотеки – зробити інформацію доступною. Шкільна бібліотека повинна забезпечувати доступ до інформаційних ресурсів і слугувати інформаційними брамами, відіграючи важливу роль у розвитку інформаційної грамотності та культури своїх користувачів. Це буде досягнуте тільки при умові якісно нового рівня обробки і розповсюдження інформації.
Головне завдання бібліотеки - формування особистості дитини, розвиток її духовних, пізнавальних і творчих можливостей, завдяки творчому пошуку нових нетрадиційних форм пропаганди літератури серед читачів-дітей, підвищення професійного рівня бібліотечних та педагогічних працівників, їх професійної майстерності та бібліотечної культури.
В умовах сьогодення основними завданнями шкільної бібліотеки є:
· як найповніше сприяння реалізації державної політики в галузі освіти;
· інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу освітнього закладу в засвоєнні програмних та факультативних знань, самоосвіти школярів;
· виховання інформаційної культури учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації;
· навчання школярів технологій користування бібліотеками всіх типів;
· сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої для інтелектуального, духовного і творчого розвитку;
· інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвільній діяльності;
· формування авторських програм читацького розвитку школярів, виховання свідомого, вдумливого, грамотного читача з високим рівнем бібліографічної культури;
· всебічне сприяння підвищенню фахової майстерності педагогів;
· створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка включала б як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні технології тощо.
З метою реалізації цих завдань робота бібліотеки здійснювалась у таких напрямках:
Ø Формування та збереження книжкових фондів.
Ø Організація інформаційно-бібліографічного обслуговування читачів.
Ø Формування бібліотечно-бібліографічних знань та умінь читачів.
Ø Організація роботи щодо сприяння гуманізації, гуманітаризації навчально-виховного процесу та духовного становлення школяра.