Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 22.07.2019, 13:43

Дмитрушківська ЗОШ

Меню сайту
Категорії розділу
Логопедія [2]
Заняття логопеда з дітьми, корисні статті.
Група продовженого дня [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Педагогам » Логопедія

Автоматизація звука [р] в іграх, віршах скоромовках, чистомовках, спонтанній мові.
Тема: Автоматизація звука [р] в іграх, віршах скоромовках, чистомовках, спонтанній мові.

       Мета: актуалізувати знання учнів про місце і спосіб утворення звука [р], використовуючи дидактичні ігри, скоромовки, чистомовки, сюжетні малюнки; розвивати моторику артикуляційного апарату, увагу, пам'ять, спостережливість, просторову орієнтацію, зв’язне мовлення, вміння класифікувати та узагальнювати; виховувати критичне ставлення до свого дефекту.

       Обладнання: вата, предметні картки, сюжетні малюнки, геометричні фігури, дзеркало, смужки паперу.

 

Хід заняття:

 

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційна підготовка учнів до заняття.

 – Добрий день, діти. Сьогодні на занятті ми з вами будемо грати в цікаві і гри, пригадаємо вірші та скоромовки, з якими ознайомлювалися на минулих заняттях, але спочатку давайте упорядкуємо наше мовне дихання після активного відпочинку.

2. Дихальна гімнастика.

- Перша вправа: плавно вдихнути через ніс і повільно видихнути через ніс. Друга вправа: вдихнути – затримати повітря (1-2 с.) – видихнути.

Третя вправа: вдихнути через ніс – затримати (1-2 с.) – видихнути через рот.  Четверта вправа: комбінований вдих – затримка, видих через ніс.

 ІІ. Основний етап

1.     Артикуляційна гімнастика «Наш язик - чарівник».

2.     Дихальні вправи та вправи для розвитку моторики артикуляційного апарату:

-        А тепер давайте з вами подмухаємо на вузеньку смужечку паперу таким чином, щоб вона підлітала високо вгору. Так само повинен тремтіти ваш язичок, коли ви вимовляєте звук [р]. Зараз давайте пожужжим, як жучок жужжить, видихаючи повітря на кінчик язика ( [ж-ж-ж-ж…..] ), подзижчим, як мушка дзижчить ( [з-з-з-з…..] ). «Побити» язичком об зубки, як дятел б’є по корі дерева: «д-д-д-д….», так само склад «да-да-да-да…», так само склад «де-де-де-де…», «ди-ди-ди-ди…».

3.     Актуалізація знань про місце і спосіб утворення звука [р].  

-        Настав час нам з вами пригадати, яким чином утворюється звук [р]: він передньоязиковий, альвеолярний, вібрант, приголосний, дзвінкий (перевірити, поклавши руку на шию).

4.     Ізольована вимова звука р з механічною допомогою: вимовляти звук дж-ж-ж-ж…, при цьому чисто вимитим вказівним пальцем правої руки водити під язиком зліва-направо (чуємо вимову звука [р]).

5.     Закріплення вимови звука р в чистомовках типу:

Ра – ра – ра – надворі весела гра;

Ро – ро – ро – в зайця тепленьке хутро;

Ру -  ру – ру – зайчик цей живе в бору;

Рі – рі – рі – він подобавсь дітворі;

Го – го – го – нагодуємо його;

Ре – ре – ре – зайчик взимку не помре.

 

Ор – ор – ор – отруйний гриб мухомор;

Ар – ар – ар – горить ліхтар;

Ур – ур – ур – на лампі абажур.

6.     Гра «Супемаркет»

-        Зараз, діти, настав час пограти в гру, яка називається «Супермаркет». Умови гри такі: перед вами лежать листки з пустими віконцями, в яких намальовані лише знаки питання – це                                           

«кошики». Окремо на столі лежать предметні картки – це «товар». Завдання: пропонується «купити» в «супермаркеті» «речі» і заповнити ними пусті віконця відповідними малюнками, а потім назвати малюнки, в назвах яких є звук  [р]. Визначити місце положення звука в слові: на початку, в середині, в кінці слова.

7.     Розвиток логічного мислення

-        Зараз я вам пропоную розгадати ребуси:

 

3

буна

 

с

3

бати

 

с

3

ж

 

ві

3

 

3

вога

 

3

тон

 

-        Молодці! Ребуси розгадувати ви вмієте гарно, а чи знаєте ви геометричні фігури?

8.     Гра «Склади» фігуру.

-        Перед вами на столі лежать геометричні фігури. Я пропоную вам скласти по 2 предмети з геометричних фігур і нахвати використані геометричні фігури та їх кольори. В назвах яких геометричних фігур є звук [р] ?

  (Будинок, ракета, ялинка, паровоз).

 

9.    Вимовити скоромовку Г.Бойка «Мурий з Мурмуркою»:

Мурий з Мурмуркою

Вечеряли куркою:

«Мур-мур-мур-р-ри,

Гар-р-р-рні кур-р-ри!»

ІІІ. Заключний етап

1.     Підсумки заняття:

-        Ви сьогодні досить плідно попрацювали, я сподіваюся, що ви і надалі будете постійно працювати над своєю вимовою.

2.      Домашнє завдання

-        Відкрийте, будь ласка ваші зошити, в них записаний вірш, який вам потрібно буде вивчити напам’ять:

 

Рак

Рак ранесенько проснувся,

В черевики гарні взувся,

І без тата, і без мами

Прогулявся між корчами.

 

Срібна рибка пропливала,

Вона рака не впізнала.

Рак розсердився, роззувся

І додому повернувся.

 І.Кульська


- До побачення.

Категорія: Логопедія | Додав: gor (01.02.2013)
Переглядів: 16394 | Рейтинг: 1.7/7
Вхід на сайт
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Дмитрушківська ЗОШ І-ІІІ ступенів © 2019
    Створити безкоштовний сайт на uCoz